Koncert „Przenikania”
Muzyka + Szkło
Koncert pod patronatem:
Przenikania- na pograniczu snu i jawy- dwa światy, trzy głosy, wielość emocji. To wydarzenie o lirycznym charakterze, inspirowane muzyką romantyzmu. Konwencja odrealnienia, przebywania w półśnie realizuje się w różnorodnych utworach w magicznym otoczeniu artystycznej biżuterii szklanej autorstwa Katarzyny Gemborys. Daj się oczarować!
Informacje
Data Koncertu: 09 Lipca 2024
Godzina: 19:00
Miejsce: Sala Oratorium Marianum – Uniwersytetu Wrocławskiego
Czas Koncertu: ok. 70 min
Cena Biletów:
normalny 50 zł
ulgowy 30 zł (studenci i uczniowie)
Wstęp Wolny: Seniorzy i renciści
(Liczba miejsc ograniczona)
Program Koncertu (ok. 70 min):
1. Gaetano Braga – La Serenata
2. Domienico Gabrielli – Vuoi tu, ch’io speri Amore
3. Robert Schumann – Marzenie
4. Vincenzo Bellini – Vaga Luna
5. Otto Nicolai – Schmerz der Liebe op. 24
6. Sergei Rachmaninoff – Andante op.19
7. Claudio Monteverdi – Pur ti miro
8. Alfred Moffat – Romanze
9. Antonin Dvorak – Mesicku na nebi hlubokem
10. Camille Saint-Saens – Łabędź
11. Charles Gounod – My beloved spake
12. Tadeusz Joteyko – Frotolla italiana
13. Sergei Rachmaninoff – Vocalise
14. Pyotr Tchaikovsky – Niet tolka
Wykonawcy Koncertu:
09 Lipca 2024
Muzyczne spotkanie „Przenikania” to jedno z cyklu wydarzeń projektu Pomiędzy / Inbetween. Jest to zaproszenie do odbioru wieloma zmysłami. Muzyka kameralna jest blisko odbiorcy, zdaje się przemawiać wprost do jego ucha. Z tej perspektywy przeżycie staje się osobistym. Czysta i doskonała forma szkła chwyta, odbija i rozprasza światło. Jest soczewką emocji. Ze względu na swą kruchość zdaje się idealną metaforą duszy. Projekt Pomiędzy/ In between tworzą Celloice (Hanna Błachuta- sopran oraz Kinga Chudzikowska- wiolonczela) i Katarzyna Gemborys (projektantka szklanej biżuterii). Do udziału w koncercie zaproszona została pianistka Katarzyna Neugebauer.
„Przenikania” to spotkanie łagodne i kojące. Ma ono magiczny, osadzony w rzeczywistości snu charakter. Inspiracją była muzyka okresu romantyzmu, z długimi frazami Rachmaninova, głęboką emocjonalnością Czajkowskiego oraz pięknem bel canta. Romantyczna konwencja odrealnienia, przebywania w półśnie realizuje się w utworach o wyjątkowo zmiennym charakterze.
Komplet szklanej biżuterii, choć noszony przez trzy osoby, tworzy całość. Kolekcja składa się z trzech części. Pierwszy- otulający szyję i dekolt sopranistki, uzupełniony czepcem ma swoje siostrzane odbicie w drugim elemencie- wieńczącym barki akompaniatorki. Trzeci to naramienniki noszone przez wiolonczelistkę. Formy te oddają relacje między modą XIX wieku i muzyką tego okresu. Kolejne elementy są wariacjami pierwszego. Powstały one z przeźroczystego szkła o wysokim stopniu załamania światła, co pozwoliło na zbudowanie płynnych linii.